WIELKOŚĆ

Aktualności

Wycieczka krajoznawcza Klubu Seniora

13.07.2015

W ramach zadania publicznego z zakresu: pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób realizowany jest projekt pod tytułem „Wspieranie funkcjonowania społecznego osób starszych (realizacja zadań wynikających z Wojewódzkiego Programu na Rzecz Osób Starszych na lata 2013 – 2015) odbyła się wycieczka krajoznawcza na trasie Malbork – Gdańsk – Frombork – Toruń. W czterodniowym wyjeździe udział brało 45 osób – członków Klubu Seniora.

Pierwszego dnia – 22.06.2015 r. -  dojechaliśmy do Malborka.  Celem wyjazdu było poznanie historii Pomorza. Najsłynniejszy zamek,  leżący nad Nogatem wyglądał imponująco.  Odrestaurowano bardzo dużą część obiektu. Nasz przewodnik ponad 3 godziny oprowadzał nas po różnych pomieszczeniach bardzo ciekawie opowiadając  o historii.   Wieczorem szczęśliwie dotarliśmy do Sztutowa.

Drugi dzień – 23.06.2015 r. - wycieczki obejmował zwiedzenie Gdańska. Wycieczka rozpoczęła się zwiedzaniem historycznej dzielnicy Gdańska ze starym portem i symbolem trójmiejskiej metropolii – Żurawiem. Spacerując Długim Targiem obejrzeliśmy słynną fontannę Neptuna i Dwór Artusa - miejsce spotkań kupców przybywających do Gdańska za czasów istnienia Ligi Hanzeatyckiej.

Z Gdańska trasa wycieczki poprowadziła nas do słynnego bałtyckiego kurortu – Sopotu.

Trzeciego dnia -24.06.2015 r. - ze Sztutowa udaliśmy się do Krynicy Morskiej, skąd statkiem pasażerskim "Monika" udaliśmy się w rejs do Fromborka. Zwiedziliśmy muzeum Bazylikę archikatedralną Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Andrzeja z XIV w. Na koniec zwiedzania katedry wysłuchaliśmy koncertu organowego na słynnych fromborskich organach. Największe wrażenie wywarła toccata i fuga d- moll Jana Sebastiana Bacha. Weszliśmy na wieżę widokową i obejrzeliśmy przepiękny widok na zalew oraz wybrzeże porośnięte lasami bukowymi.

Czwartego dnia mieliśmy okazję zwiedzić najpiękniejsze miejsca w Toruniu. Swoją wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Starego Rynku. Spacerując po wąskich uliczkach Starówki, podziwialiśmy liczne gotyckie budowle Torunia: Dom Kopernika, Ratusz Staromiejski, Piernikową Aleję Gwiazd, pomnik Kopernika oraz Krzywą Wieżę.

Po dokonaniu zakupów pamiątkowych gadżetów oraz pierników dla swoich bliskich wróciliśmy w pełni humoru do Niemiec.